Friday, November 27, 2009

Penangan SPM!!





id0p ni sbnrnye by0k dugaan n cbrnnyer, sumenyer t'ltk ats kmmpuan kte utk mgatasinyer dgn cra mcm mne skali pun..



smlm, my uncle said, dye x heran p0m bdk2 yg dpt straight A's utk upsr nge pmr..bg dye, dye rse sume tu hyalah sbg b0nus utk kte trus mg0rak lgkh gemilang ke hdpn..



nmun bgitu, smpai shj tme pekse spm, sume hncus..pljrn entah ke mne, stdnt yg dhulunyer crdik gler la ktakan, skrg ni jd buruh je..



Bygkn kwn2...s0 jgn lar kte cpt b'bgga dri kalu da dpt rezak yg lg better dr kwn2 yg laen..igtlh bhwa p'jlnn kte msih ja0h..tnpa usaha yg gigih, kte xkn kemane w'pn kte ni dr genetik yg bijak2 lar ktakn..



hy 0rg yg xknal erti lelah shj yg akn trus meneruskn id0p dgn jayanya..bg mereka, tiada siapa dpt mgubah dri mereka selain diri mreka sndri y mgubahnye..



ha! tggu pe lg, dh2 g study byok2...ud0h2 ler men2 tu..sbb tu lar dktakan yg SPM TU PENENTU MASA DEPAN!!



3 comments:

  1. HAHAHA....betol jugak...tp spm bknlah penentu segalanya...banyak lagi yg kte kne hadapi...klu dulu kt skolah result asyk down je...bila dah masuk Uni kebanyakannya baru cuba nk berubah...and ade yg bley berjaya...yang dpt straight A's mse SPM pun lom tentu dpt result ok di Uni...sumenye bergantung atas usaha masing-masing...soo jgn exited sgt dgn SPM..duk kt cni pun..huhuhuhu...da ltih nk belajar...jgn kejut klu dpt blajar kt PASUM eh..hik3...moga berjaya..(^_^)

    ReplyDelete
  2. ngomen2....gud lak sPm....ChAiYoK!!!

    ReplyDelete